دستور import در پایتون

دستور import در پایتون

در این آموزش از سایت استوایی با دستور import در پایتون آشنا خواهید شد. الان کمی زود هست که وارد بحث کتابخانه ها، ماژول ها و … بشیم و به صورت حرفه ای در این باره صحبت کنیم ولی بدون استفاده از ماژول ها و … برنامه نویسی تقریبا غیر ممکن میشه. پس در این آموزش با دستور import به صورت خلاصه آشنا خواهید شد. برای مشاهده بخش تکمیلی این آموزش، حتما آموزش کاربردی استفاده از توابع input و import را مشاهده کنید.

چه زمانی در پایتون از Import استفاده کنیم

فرض کنید می خواهیم از تاریخ ها در برنامه ی خودمون استفاده کنیم. در حالت عادی پایتون هیچ اطلاعاتی از تاریخ نداره نه روز رو میشناسه نه شال رو و نه …. و اگر از ماژول ها استفاده کنیم باید برنامه نویسی این موارد رو خودمون انجام بدیم که کاری بسیار زمان بر هست. خوشبختانه افرادی قبلا این کار رو انجام دادن و نیاز نیست ما از اول چرخ رو اختراع کنیم و فقط کافی هست با استفاده از دستور import کدهایی که دیگران نوشته اند را به پروژه خودمون اضافه کنیم.

آموزش تصویری دستور import در پایتون


مشخصات فیلم آموزشی
تولید کننده: وب سایت استوایی
مدرس: محمدعلی زندی
حجم: 7.7 مگابایت
مدت زمان: 4:40 دقیقه
زبان:فارسی
تاریخ انتشار: 16 آبان 1397

آموزش نحوه استفاده از دستور import در پایتون

کتابخانه های زیادی برای زبان برنامه نویسی پایتون نوشته شده. این کتابخانه ها و ماژول ها باعث شده برنامه نویسی با این زبان (Python) بسیار ساده بشه. برای وارد کردن این کتابخانه ها به پروژه خودمون باید از دستور import به صورت زیر استفاده کنیم. به عنوان مثال در این دستور کتابخانه datetime رو فراخوانی کردیم.

import datetime

آموزش تصویری گردش در شهر پایتون

در این آموزش تصویری از دوره آموزشی گردش در شهر پایتون به مبحث استفاده از دستور import پرداختیم و کتابخانه date time را به پروژه خود اضافه کردیم. در ادامه این پروژه را تکمیل می کنیم تا بتوانیم با استفاده از آن سن کاربر را محاسبه کنیم.

سرفصل های آموزش رایگان پایتون

4 نظر برای دستور import در پایتون ثبت شده

    1. خواهش میکنم دوست عزیز. خوشحالم که راضی بودید

دیدگاهتان را بنویسید

پر کردن تمام موارد زیر الزامیست