گرفتن ورودی در پایتون

گرفتن ورودی در پایتون

گرفتن ورودی در پایتون | گاهی اوقات در برنامه‌هایی که می‌نویسیم نیاز هست تا اطلاعاتی رو از کاربر دریافت کنیم. در همه زبان‌های برنامه نویسی از جمله پایتون این امکان فراهم شده. زبان برنامه نویسی پایتون (Python) برای اینکار باید از دستور input استفاده کرد. در فیلم آموزشی قبل که با عنوان دستور import در پایتون در سایت قرار دادیم با این دستور آشنا شدید. در این آموزش یک مثال کاربردی جهت استفاده از این دستور را برنامه نویسی می کنیم.

دستور input در پایتون (مقایسه نسخه 2X و 3X)

اگر تجربه‌ی برنامه نویسی با نسخه 2 پایتون رو دارید حتما با دستور ()raw_input آشنایی دارید. این تابع در پایتون 3 حذف شده و بجای آن از تابع ()input باید استفاده کنید.

فیلم آموزش تصویری گرفتن ورودی در پایتون


مشخصات فیلم آموزشی
تولید کننده: وب سایت استوایی
مدرس: محمدعلی زندی
حجم: 6.3 مگابایت
مدت زمان: 3:49 دقیقه
زبان:فارسی
تاریخ انتشار: 16 آبان 1397

آشنایی با تابع input در پایتون

در هنگام اجرای برنامه، وقتی برنامه به دستور input برسد نرم افزار منتظر می ماند تا کاربر مقادیری را وارد کند و کلید Enter را فشار دهد. نحوه استفاده از دستور input به صورت زیر است.

myVar = input (” MESSAGE HERE: ”)
  • myVar: مقداری که کاربر از کیبورد وارد می کند در این متغیر قرار می گیرد. دقت داشته باشید که این متغیر از نوع string هست و در مواقعی نیاز هست که نوع این متغیر را تغییر داد.
  • MESSAGE HERE: عبارتی که به کاربر نمایش داده می شود تا کار بر متوجه شود چه مقداری را باید وارد کند. این عبارت به عنوان راهنما برای کاربر استفاده می شود. بجای این عبارت می توانید هر عبارتی که مد نظر شماست قرار دهید. به عنوان مثال اگر می خواهید سن کاربر را دریافت کنید می توانید بنویسید: لطفا سال تولد خود را وارد کنید.

گردش در شهر پایتون سایت استوایی

در این آموزش تصویری از دستور input در پایتون با نحوه گرفتن ورودی از کاربر آشنا می شوید. درنسخه 3 از نرم افزار پایتون این دستور کمی متفاوت با نسخه 2 پایتون است.

سرفصل های آموزش پایتون

6 نظر برای گرفتن ورودی در پایتون ثبت شده

  1. با عرض ادب و احترام
    از آموزشهای پایتون جنابعالی که با بیانی دلنشین و قابل فهم دانش خودتان را در اختیار دوستان قرار داده اید بسیار سپاسگذارم.

    1. سلام دوست عزیز. خوشحالم که از آموزش راضی بودید و ممنونم که نظر خودتون رو به اشتراک گذاشتید.

  2. سلام و خسته نباشید ازسایت بی نظیرتون میخواستم بدونم اموزش بایتون در اندروید ندارید و هم نصب کردن اندروید تو بایتون که خیلی برام مهمه ممنون از زحمات شما…

    1. سلام دوست عزیز. ممنون از پیام انرژی بخشتون. متاسفانه خیر در این باره آموزشی نداریم

دیدگاهتان را بنویسید

پر کردن تمام موارد زیر الزامیست